TERMENI SI CONDITII
1.1. Termenii și Condițiile (denumite în continuare T&C) reglementează funcționarea platformei de închirieri www.rngo.ro (denumită în continuare Site-ul), deținută de societatea RENT'N GO PRODEXA S.R.L. , persoană juridică română cu sediul în Sat Florești, strada Tăuțului, Nr.214D, Jud. Cluj, înregistrată la Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj sub nr. J12/1445/2024, având C.U.I. 49799254 (denumită în continuare Societatea). T&C sunt concepute pentru a oferi informații relevante despre serviciile de închiriere.
1.2. Prin utilizarea și/sau rezervarea unui autovehicul de pe acest Site și nu numai, vă supuneți în totalitate acestor Termeni și Condiții, precum și legislației din România.
1.3. Navigând pe acest site și/sau efectuând rezervarea unui autovehicul pe www.rngo.ro, declarați că ați înțeles și acceptat prezentele Termeni și Condiții, precum și Politica de Confidențialitate.
1.4. T&C sunt valabile pe o perioadă nedeterminată. Utilizatorii înțeleg că Societatea are dreptul de a le modifica unilateral fără notificare prealabilă către aceștia. Orice modificări vor intra în vigoare imediat după publicarea lor pe Site. Utilizatorii sunt îndemnați să monitorizeze eventualele modificări.
2.1. RENT' N GO PRODEXA este o companie de închirieri auto care vă pune la dispoziție autoturisme în stare optimă de funcționare, curate atât în interior, cât și în exterior. Prin semnarea contractului de închiriere, vă exprimați acordul cu termenii și condițiile, precum și cu politica de confidențialitate a companiei.
2.2. Toate modelele de autoturisme prezentate pe site reflectă gama existentă în flota noastră, dar afișarea acestora nu garantează disponibilitatea în timpul solicitării dvs. După plasarea unei cereri de rezervare, disponibilitatea modelului ales va fi confirmată prin e-mail, telefon sau WhatsApp de către unul dintre reprezentanții noștri.
2.3. Vă reamintim că transmiterea unei cereri de rezervare nu constituie o rezervare fermă a autoturismului respectiv.
3.1. Taxa pentru închirierea mașinilor în Cluj, asigurarea completă SCDW sau garanția de închiriere se plătesc în avans, fie la confirmarea rezervării, fie la preluarea autoturismului de către dumneavoastră. Perioada minimă de închiriere este de o (1) zi, cu excepția perioadelor de sărbători precum Paștele, Crăciunul, Revelionul și perioada de vară(din luna Iunie până în Septembrie) când perioada minimă de închiriere este de 10 (zece) zile.
3.2. Vârsta minimă pentru închiriere este de 23 de ani, iar conducătorii auto trebuie să dețină permisul de conducere de cel puțin doi an. În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a anula comanda dumneavoastră, fără a implica alte consecințe asupra firmei.
3.3. Orice modificare a datelor din contract trebuie comunicată expres de către client, însă nu mai târziu de 24 de ore de la momentul preluării mașinii.
3.4. În perioadele foarte aglomerate, ne rezervăm dreptul de a solicita un avans de 10% din valoarea totală a închirierii. Acest avans este nereturnabil în cazul în care clientul anulează rezervarea sau nu se prezintă pentru preluarea autoturismului la ora și locația stabilite în confirmarea rezervării. De asemenea, în cazul în care a fost aleasă plata integrală la confirmarea rezervării, în cazul anulării rezervării, se va reține doar 10% din suma totală a perioadei de închiriere.3.5. Facturarea in RON se face la cursul de vanzare al BNR +1% din ziua semnarii Contractului.
3.6. In cazul intarzierii platii, peste termenul stipulat in Contract, Societatea are dreptul de a percepe penalitati in valoare de 3%, din valoarea sumei datorate, pentru fiecare zi de intarziere.
3.7. În perioadele extrem de aglomerate, din cauza volumului mare de cereri și a situațiilor neprevăzute precum accidentele sau defectele tehnice, ne rezervăm dreptul de a vă oferi un model similar celui ales inițial. Refuzul dumneavoastră de a accepta modelul oferit nu atrage obligația noastră de a vă returna avansul plătit.
3.8. Clientul este responsabil să returneze autoturismul în aceeași stare în care a fost preluat, inclusiv toate documentele și accesoriile furnizate în momentul închirierii. Autoturismul trebuie să fie returnat cu rezervorul plin și să fie curățat atât în interior, cât și în exterior. În cazul în care nu puteți returna autoturismul curat, va fi aplicată o taxă de spălare în valoare de 10 euro, iar pentru autoturismele premium și Mini-vanuri, taxa va fi de 18 euro.
3.9. Orice întârziere care depășește ora stabilită în contract va fi taxată cu o zi întreagă de închiriere pentru primele 2 ore. Orice depășire a orei specificate în contract cu peste 2 ore va fi raportată poliției și va fi taxată cu sume între 100 și 300 euro, în funcție de valoarea autoturismului. O excepție pentru paragraful de mai sus poate fi făcută doar în situația în care este menționată în mod explicit în contract și este semnată de ambele părți.
3.10. Tariful de închiriere acoperă o medie de 200 km/zi. Kilometrii suplimentari vor fi taxați cu 5 EUR/50km pentru clasele standard și business și cu 8 EURO/50km pentru clasa premium. În cazul în care autoturismul este returnat cu o cantitate mai mică de combustibil față de momentul închirierii, se va aplica o taxă de 2.5 EUR/litru.
3.12. Pierderea sau distrugerea cheilor autoturismului va fi taxată între 200 și 700 EUR, iar pierderea sau distrugerea documentelor autoturismului va fi taxată cu 100 EUR.
3.13. În anumite condiții, este posibilă conducerea autoturismelor în afara granițelor României, însă doar în țările membre ale UE. Acest aspect trebuie notificat la confirmarea rezervării și implică o taxă de 50 EUR/ieșire, necesară extinderii teritoriale a asigurărilor și emiterii imputernicirilor de conducere pentru șoferi.
3.14. Taxe suplimentare: Orice amendă, pene de cauciuc, taxă de drum sau de parcare etc., precum și contravaloarea eventualelor reparații pe perioada închirierii, rezultate din acțiunile chiriașului, vor fi suportate de către acesta. În plus, în cazul în care, din vina chiriașului, mașina nu mai poate fi condusă pe propriile roți în urma unui accident, prin semnarea acestui contract, clientul se obligă să acopere cheltuielile cu transportul acesteia pe o platformă până la sediul de unde a închiriat-o.
4.1. În momentul preluării autoturismului, clientul este de acord cu blocarea unei garanții cuprinse între 200 și 1800 EUR (în funcție de valoarea mașinii închiriate), fie prin intermediul unui card bancar, fie în numerar. Această sumă va fi restituită integral în cazul în care clientul returnează autoturismul în stare nevătămată, curat și cu toate accesoriile, la locul, data și ora convenite în contract, sau prin achitarea asigurării SCDW (Super Collision Damage Waiver), calculată în funcție de numărul de zile și clasa autoturismului închiriat.
4.2. În cazul garanției de închiriere, aceasta va fi percepută la începutul perioadei de închiriere sau blocată pe cardul bancar și ulterior deblocată la restituirea autoturismului în aceleași condiții ca la preluare. În situația în care autoturismul este returnat foarte murdar, ne rezervăm dreptul de a bloca această garanție până la curățarea autoturismului și stabilirea exactă a stării de returnare. În cazul în care autoturismul este returnat cu daune sau lipsă de accesorii, garanția de închiriere va fi reținută parțial sau integral. Garnția acoperă parțial situația daunelor totale. În această situație, clientul se obligă să achite între 1000 și 8000 EUR în funcție de modelul închiriat.
4.3. Asigurarea SCDW este o asigurare complementară pentru protecția împotriva daunelor și evenimentelor posibile produse din vina clientului sau a unei terțe persoane. Aceasta exonerează clientul de răspunderea financiară în cazul daunelor și reduce la zero valoarea garanției. Asigurarea SCDW acoperă parțial situația daunelor totale. În această situație, clientul se obligă să achite între 1000 și 8000 EUR în funcție de modelul închiriat.
4.4. Asigurarea SCDW nu acoperă combustibilul consumat, daunele aduse anvelopelor și părții inferioare a autovehiculului (sasiu, bloc motor, baie de ulei, cutie de viteze) datorate unei acțiuni deliberare sau neglijente, precum și în cazul pierderii accesoriilor autoturismului.
Atât asigurarea SCDW, cât și garanția de închiriere acoperă doar persoanele înscrise în contract cu dreptul de a conduce autoturismul închiriat.
5.1. Clientul este responsabil să notifice imediat agenția rent a car despre orice observații referitoare la starea autoturismului în momentul preluării acestuia. În cazul în care observă aspecte suspecte sau semne anormale de funcționare care ar putea afecta starea sau siguranța autoturismului închiriat, este obligat să oprească călătoria și să informeze reprezentantul firmei Societății.
5.2. Prin semnarea contractului de închiriere, Clientul se angajează să respecte următoarele condiții generale de utilizare a mașinii:
- a. Respectarea tuturor legilor românești în vigoare referitoare la circulația rutieră.
- b. Anunțarea firmei de închirieri înainte de a scoate mașina în afara țării.
- c. Abținerea de la împrumutarea mașinii altor persoane care nu sunt înscrise în contract.
- d. Abținerea de la subînchirierea mașinii către terți.
- e. Evitarea supraîncărcării mașinii (atât în ceea ce privește numărul de locuri, cât și greutatea) peste limitele maxime prevăzute în talonul de înmatriculare.
- f. Abținerea de la utilizarea autovehiculului în competiții, teste auto sau alte activități de acest gen.
- g. Efectuarea reparațiilor autovehiculului doar în service-urile agreate de proprietar.
- h. Asigurarea că autovehiculul nu este lăsat descuiat, cu cheile în contact sau cu geamurile/portbagajul deschise.
- i. Conducerea autovehiculului doar pe drumurile publice, fiind interzisă utilizarea acestuia pe drumuri forestiere.
- j. Abținerea de la împingerea sau tractarea altor vehicule, rulote sau alte obiecte.
- k. Abținerea de la conducerea sub influența băuturilor alcoolice, narcoticelor sau oricărei alte substanțe care ar putea afecta capacitatea sau starea de concentrare a șoferului.
- l. Să prezinte originalul permisului de conducere valabil împreună cu un act de identitate.
- m. Să nu conducă autovehiculul în afara drumurilor publice, pe drumuri nepavate, neasfaltate sau închise circulației publice.
- n. Nu efectuează sau permite intervenții tehnice sau estetice asupra autovehiculului fără consimțământul scris al Societății.
- o. În cazul solicitării, informează Societatea despre locația autovehiculului și permite examinarea acestuia de către reprezentanții Societății în maxim 12 de ore de la cerere.
- p. Nu utilizează autovehiculul pentru taximetrie, transport alternativ (de exemplu: Uber, Bolt, Bla Bla Car etc.), școli de șoferi, activități de tractare, curse, antrenamente, concursuri, transport de substanțe periculoase sau alte activități ilegale care ar putea deteriora starea autovehiculului. În cazul în care autoturismul închiriat este confiscat sau deteriorat de autorități sau de client prin utilizarea sa în scopuri ilegale, clientul este responsabil pentru achitarea contravaloarii completă a autovehiculului pe care scietatea l-a achitat la achiziționarea acestuia .
- q. Clientul are obligația de a menține autovehiculul într-o stare corespunzătoare de funcționare pe întreaga durată a contractului și de a-l preda înapoi în aceeași stare în care a fost preluat. În cazul oricăror daune produse autovehiculului pe durata contractului (inclusiv daune cauzate de coliziuni cu animale sau daune de autor necunoscut), clientul este obligat să suporte costurile tuturor reparațiilor necesare pentru a restabili starea autovehiculului la cea existentă la momentul preluării, cu respectarea procedurii descrise la punctul VII. În caz contrar, clientul va fi responsabil pentru întreaga valoare a reparațiilor, costurile de imobilizare și cheltuielile generate de lipsa de folosință a mașinii.
5.3. Pentru nerespectarea obligațiilor enumerate în acest articol Societatea poate să rețină avansurilor încasate, depozitul de garanție, inclusiv în cazul taxelor SCDW.
6.1. Sa transmita Clientului dreptul de folosinta asupra autovehiculului ce constituie obiectul Contractului prin: livrarea autovehiculului, completarea datelor de predare-preluare, inmanarea cheilor si a actelor masinii (certificat de inmatriculare, polita de asigurare RCA) in original sau copie.
6.2. Sa asigure Clientului asistenta rutiera, pe teritoriul Romaniei, pe toata durata contractului, in caz de accident sau pana mecanica (defectiune tehnica). Societatea nu este responsabila de remedierea anvelopei in caz de pana.
6.3. Societatea nu este responsabila de pierderile suportate de catre Client in caz de defectare sau avarie a autovehiculului, cu exceptia cheltuielilor autorizate de Societate pentru reparatii.
6.4. Din momentul livrarii autovehiculului si pana la reintrarea in posesia acestuia, Societatea este exonerata de raspundere pentru daunele provocate in trafic de autovehiculul inchiriat Clientului, precum si de taxele de drum ori de pod sau amenzi rezultate din ocuparea abuziva a unui loc de parcare, nerespectarea legislatiei rutiere sau a legilor Romaniei.
7.1. Este responsabilitatea clientului să informeze imediat Societatea despre orice nouă avarie descoperită la autovehiculul închiriat.
7.2. În situația în care dauna este provocată de un autor necunoscut, clientul trebuie să obțină în prealabil Autorizația de Reparație de la autoritățile competente.
7.3. În cazul în care accidentul implică vina clientului și sunt implicate două vehicule:
- · Clientul trebuie să completeze formularul de constatare amiabilă în cazul în care ambele părți recunosc vina.
- · În absența unui acord amiabil, este necesară completarea unui Proces Verbal și obținerea Autorizației de Reparație de la autoritățile competente.
7.4. Dacă accidentul nu este din culpa clientului și sunt implicate două vehicule:
- · Clientul trebuie să completeze formularul de constatare amiabilă în cazul în care ambele părți recunosc vina.
- · De asemenea, trebuie furnizate copii ale RCA, Certificatului de Înmatriculare, Cărții de Identitate și Permisului de Conducere ale părții vinovate.
- · În cazul în care nu se ajunge la un acord amiabil, este necesară prezentarea copiilor respective, alături de Procesul Verbal și Autorizația de Reparație de la autoritățile competente.
7.5. În cazul în care sunt implicate mai mult de două vehicule sau rezultă vătămări corporale, clientul trebuie să contacteze imediat autoritățile pentru a obține un Proces Verbal și o Autorizație de Reparație.
7.6. Dacă autovehiculul este implicat într-un incident în care este lovit un animal, clientul trebuie să anunțe imediat autoritățile competente.
7.7. Clientul are obligația de a verifica corectitudinea completării formularului de constatare amiabilă, Autorizației de Reparație și Procesului Verbal eliberate de autorități în toate cazurile menționate anterior.
7.8. În cazul în care clientul nu respectă procedura în caz de daună, acesta va fi responsabil pentru toate costurile asociate reparațiilor, imobilizării vehiculului și pierderilor de utilizare a mașinii.
7.9. Orice daună apărută în timpul perioadei de închiriere a autovehiculului va fi facturată, inclusiv zgârieturile și alte daune minore.
8.1. Societatea nu va fi responsabilă pentru întârzieri sau incapacitatea de a îndeplini obligațiile contractuale din cauza forței majore, inclusiv dar fără a se limita la cutremure, inundații, incendii, conflicte armate, greve, embargouri sau alte circumstanțe independente de voința sa. În astfel de situații, societatea își va depune toate eforturile rezonabile pentru a minimiza impactul asupra clienților și va comunica în mod corespunzător orice modificări în prestarea serviciilor.
8.2. În cazul în care forța majoră sau alte circumstanțe imprevizibile și imposibile de controlat de către societate fac imposibilă executarea contractului, părțile vor fi eliberate de obligațiile lor fără ca vreo parte să fie răspunzătoare față de cealaltă pentru daune sau alte obligații compensatorii.
9.1 Tot ceea ce este postat pe Site precum și pe diverse tipuri de suporturi, cum ar fi, însă fără a se limita la, imagini, texte, elemente de grafică, simboluri, logo-uri, baze de date etc. este proprietatea Societății. Toate acestea cad sub incidența legislației în materie de proprietate intelectuală.
9.2 Vizitatorii și Terții nu pot utiliza, copia, distribui, publica sau incorpora în alte documente sau materiale astfel de marcaje/informații sub nicio formă în scopul obținerii de venituri fără permisiunea prealabilă scrisă și expresă a Societății.
10.1 Pentru a utiliza Site-ul, utilizatorii Site-ului sunt de acord să furnizeze informații reale despre ei.
10.2 Orice încercare de a furniza informații false, de a accesa datele personale ale altui utilizator, de a modifica conținutul Site-ului sau de a afecta performanțele serverului pe care este postat Site-ul, va fi considerată tentativă de fraudare a sistemelor Societății şi va duce la blocarea imediată a accesului. De asemenea, Societatea își rezervă dreptul de a anunța autoritățile competente despre această tentativă.
10.3. Societatea nu poate fi făcută responsabilă pentru orice consecințe rezultate din nefuncționarea website-ului său, inclusiv, dar fără a se limita la, indisponibilitatea temporară sau permanentă a acestuia, bug-uri software, erori de programare, sau alte probleme tehnice care pot afecta accesul sau utilizarea platformei online. Utilizatorul acceptă că societatea depune toate eforturile rezonabile pentru a menține funcționarea corespunzătoare a website-ului, însă nu poate garanta lipsa totală a unor astfel de probleme tehnice. În măsura permisă de lege, societatea nu va fi responsabilă față de client sau orice altă parte pentru daunele sau pierderile suferite ca urmare a unor astfel de incidente tehnice legate de website.
10.4. Acest Site poate include link-uri catre alte platforme de internet. Noi nu recomandam alte site-uri web si nu suntem raspunzatori pentru informatiile, materialele, produsele sau serviciile continute in sau accesibile prin intermediul acelor site-uri web. Accesul si utilizarea altor site-uri web se fac exclusiv pe propriul risc.
11.1 Orice conflict apărut între Societate și clienții săi se va soluționa pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru nu este posibil, soluționarea conflictelor este de competența instanțelor române din Cluj- Napoca.
11.2 Legea aplicabilă este legea română.
11.3. Clientul este pus de drept în întarziere pentru toate obligatiile asumate in Contract si nerespectate ca atare la termenele prevăzute sau comunicate.
11.4. Pentru orice disputa, acești T&C constituie o dovada.
12.1 T&C reprezintă Contractul dintre consumator și Societate, pot fi cesionate de către aceasta din urmă fără a fi necesar acordul clientului.
12.2. Numele capitolelor și sub-titlurile sunt doar pentru referință și nu trebuie luate în considerare în interpretarea sau construcția prezentelor T&C.
12.3. În cazul declarării vreuneia din clauzele prezentul T&C nulă sau inaplicabilă, restul clauzelor vor continua să își producă efectele, iar clauză declarată nulă sau inaplicabilă va fi înlocuită de o nouă clauză care să reflecte cât mai apropiat cu putință voința Societății.
Rent'n Go Prodexa S.R.L.
Email: office@rngo.ro
Telefon: +40773932961
Adresă: Cluj "Avram Iancu" International Airport, Strada Traian Vuia 149-151, Cluj-Napoca, România
Termeni și condiții actualizați ultima dată: Ianuarie 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, recunoașteți că ați citit și înțeles acești termeni și condiții.